Power of power plant

Cez víkend sme boli v malebnom severočeskom mestečku Železný Brod, ktoré sa nachádza v doline, ktorou prechádza kryštálovo čistá rieka Jizera, ak sa tam objavim cez leto, tak sa v nej určite vykúpem, pretože ak ma pamäť neklame, rieku som ešte neskúšal. Príroda tam je fakt super, ale o tej až inokedy a asi 3 kilometre od Brodu sa nachádza vodná elektráreň Spálov, kde celý život pracoval môj strýko, takže sme dostali VIP exkurziu a je to mega fascinujúce, ako to všetko funguje. Fun fact, vedeli ste, že atómová elektráreň je prakticky len vodná elektráreň, len namiesto tlaku vody sa používa para, ktorú ohrejú rozštiepené atómy? Príde mi to veľmi neefektívne, i keď samozrejme dve jadrové elektrárne, čo sú na Slovensku, dokážu vyrobiť trikrát viacej energie ako 60 vodných dokopy, čo je tiež vcelku unreal, ale predstavte si, keby sme dokázali extrahovať energiu priamo z atómu, tak to by hádzalo asi vážne iskry. Dobre, možno to nebol pre vás fun fact, ale pre mňa hej. Rovnako, keď som stál asi meter od tých rozvádzačov elektriny, bolo to veľmi zvláštne, pretože vyzerali tak pokojne a neškodne, no v realite v nich putuje asi 13 000 voltov a mňa debila to lákalo sa ich dotknúť, že či naozaj. Ale rozum zvíťazil a takto to tam nejak vyzerá.   
dúfam, že ste sa niečo dozvedeli a vidíme sa pri ďaľšom vedeckom okienku priatelia
outfit - h&m
sneakers - nike

5 komentárov: