I'm pressed

Trochu ma mrzí ako pozorujem, že čím sú bežní ľudia starší a čím viac vedú bežný sporadický život typu: 5 dní práca za priemernú mzdu a 2 dni voľna, strácajú zo seba nadšenie pre veci, ktoré sa okolo nich dejú alebo mohli diať. Mohli by sme povedať dokonca, že sú až trpkí. Určite máte skúsenosť ako napríklad babky a dedkovia zvyknú pindať na úplne nepodstatné veci, ktoré sa ich ani netýkajú. Viete čo mám na mysli? Ja vediem tiež takýto štýl života a celý ten koncept je na piču. Je to zastaralý spôsob, ktorý sa dakedy v minulosti vymyslel v továrňach, kde ľudia pracovali na zmeny a nejak sa s ním nepohlo až dodnes. Ďalej je to vraj kvôli "posilňovaniu ekonomiky", človek pracuje 40 hodín týždenne, čo je väčšina času, počas ktorého bdie, zarobí si nejaké peniažky a potom ich má utratiť a povedať si že: "Jasné, že si to kúpim celý týždeň som makal, tak si to zaslúžim!" a to málo, čo má voľno si má o to viac ceniť. No a ako to je v skutočnosti? Že ľudia sú v strese, sú nespokojní, to málo voľna strávia nič nerobením pretože si chcú od všetkých tých povinností oddýchnuť až začnú byť trpkí a ignorovať svet. Nevravím, že je chyba v ľuďoch, ale v celom tomto systéme. Človek aj tak nedokáže pravidelne 8 hodín vykonávať sústavne tú istú činnosť a to je fakt. Väčšina 8 hodinových pracovných pozícií, ktoré sú v kancli za počítačom funguje štýlom: z ôsmych hodín pracujú ľudia len štyri a zvyšok proste robia niečo iné, aby sa aspoň trochu odreagovali. Vidím to aj na sebe, koľko času skutočne pracujem a koľko nie. Predstavte si, že zarábate koľko zarábate, ale boli by ste v práci o polovicu menej? Znie to super? Pre mňa určite. A zvyšok času už nebudete doma, lebo by to bolo dlho na nič nerobenie. Išli by ste von a utratili tie normálne zarobené prachy na niečo super a užili by ste si to a boli by ste šťastní a štát by bol šťastný.
Ešte chcem uviesť veci na pravú mieru. Nevidím to cez ružové okuliare, ide tu o bežných pracujúcich ľudí, samozrejme, že sa to nedá aplikovať na úplne všetko a na každého, ale that's a good thing! Prečo by sme na každého mali použiť rovnaký meter? Každí sme jedineční a malo by sa k nám aj tak pristupovať!
a reakcie typu, keď chceš mať voľnosť podnikaj a nebuď zamestnaný sú irelevantné pretože podnikanie nie je pre každého a zamestnanci sú proste nutnosť aj pre podndikateľa
snapback, top - marshal apparel
pants - h&m
sneaker - nike roshe run 

14 komentárov:

  1. Souhlas! K tomu ani není potřeba nic dodávat!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. - a ted si predstav, ze jsi matka samozivitelka, co se musi sakra votacet, aby za tech 24h zvladla mnohonasobne vic povinnosti, nez musime my. nepredstavitelny !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. lenže nikto z nás nedostáva výživné na dieťa, pochybujem, že jej k tomu dieťaťu nikto nepomohol

      Odstrániť
    2. no jasne. vidim to aj na ludoch co nie su sami kolkokrat musia kvoli detom odist z prace. jedna z dalsich oblasti kde by sa cas zase len zhodnotil!

      Odstrániť
    3. som presne ten prípad, a poviem vám, že som prerumázgala nejeden večer kvôli tomu...zabitý čas, a pritom dieťa samé doma, čaká na mňa..:(. a víkendový čas relaxovať a užiť si??? a za čo??? len prechádzky sú zadarmo...:(

      Odstrániť
  3. a teraz si predstav, že sú ľudia, čo makajú 8 hodín a zarobia menej ako ja na brigáde v pos*atom obchode, smutné, však? Si síce v kancli, ale stále zarobíš lepšie ako tí, čo makajú rukami, sú unavení a k tomu ešte dostanú minimum. Ja by som bola úplne šťastná, keď by mal každý rovnako.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to bola idea marxizmu a komunizmu a moc dobre to nedopadlo. tentokrat nie kvoli konceptu ale kvoli ludom. vzdy sa niekde nieco musi posrat :))

      Odstrániť
  4. Juraj, skvele si to napisal, tiez sa niekedy pristihnem v praci ze o com to je.......ale snazim sa zit zivot naplno...aspon v tych dvoch dnoch volna co v tyzdni mam :) foto su tiez super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a jaka paradicka by bola keby to je naopak :P vdaka

      Odstrániť
  5. Začnu asi tím pozitivním, takže super fotky, mega snapback <3
    Naprosto s tebou souhlasím, myslím, že bychom měli být trošku víc humanisty, tj. žít více tady a teď a nestarat se, jak bude za 5, 10, 20 let. Jasně, jasně, musíme přece dbát na budoucnost a šetřit a šetřit ale na co? Když bude zle, tak bude, to stejně neovlivníme a myslím, že život je dost krátký na to, se jen pořád nad něčím starat. Měli bychom si toho dopřát víc, přece kdy jindy než v tomhle životě, mám takový pocit, že tohle je naše první a taky poslední šance na život, který si užijeme a ne, že budem celý život jen pracovat, šetřit a starat se nad tím, jestli nám peníze výjdou do výplaty.

    Klára
    NARA // czech fashion blog
    www.natalieklara.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne tak presne tak je to cele zlozite ale stastie je najdolezitejsie :)

      Odstrániť
  6. V podstate si spísal to, nad čím sa sama zamýšľam čoraz častejšie- koľko toho potrebujem v živote .
    čím som staršia, tak si všímam aj na mojich kamarátoch, že ich tie veľké sny opúšťajú , idú na výšku , berú si pôžičky, na byt a na auto. Polovicu života budú nadávať na svoju prácu a druhú obetujú svojim deťom, aby mali toho dosť. (a samozrejme ešte stále nadávať na prácu a na politiku štátu)
    Ja sa cez semester učím, aby som mohla v lete cestovať... ale aj tak stále myslím na more a ako by som bývala niekde v karavane, žila z ruky do úst a večer sa pozerala na vlny. Problém je v tom, že tiež chcem raz deti a chcem im spraviť dobré podmienky na život.
    Momentálne preto premýšľam, ako to celé skĺbiť.
    p.s. tiež by ma zaujímalo, čo ťa podnietilo napísať tento článok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. sklbis to tak ze zarobis skurvene vela penazi ..nejak ...a vybavene ..problem je to "nejak". niekomu sa to podari niekomu nie co je skoda lebo mozno keby to mame vsetci bolo by vsetko lepsie
      ..neviem preco som sa rozhodol o tom pisat prave teraz ale je to nieco nad cim premyslam a co by som chcel zmenit a je fajn ze sa nad tym zamysla aj niekto iny :)

      Odstrániť
  7. Naprosto s tebou souhlasím, mám stejný názor. Nechápu lidi co si šetří statisíce co kdyby náhodou, jasný že si necham par tisíc , kdyby se něco stalo...
    Co kdyby se něco stalo, kdyby člověk ze dne na den zjistil , že má rakovinu.. Pak zjišťuje ,že si ten život vlastně neužil a peníze mu byli k ničemu. Měli by jsme se radovat z maličkostí a užívat si míře. Velmi pěkně napsaný článek ..
    S pozdravem Mina
    Thoughtmini.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť