Future of our lives

Neviem, ako vy, ale ja som veľkým nadšencom elektromobilov a autonómneho šoférovania (neviem, či sa to takto povie po slovensky, proste áut, čo sa šoférujú samé). Stretol som sa už aj s ľuďmi, ktorí zdieľali rovnaký názor a stretol som sa už aj s opozíciou, no častokrát boli negatívne postoje spájané skorej s absenciou informovanosti.. klasika. Mám tu preto pár tvrdení proti tejto tematike a moje argumenty voči nim. Je na vás, či sa stotožníte alebo nie:
  • Tesla (alebo budúce elektromobily) sú moc drahé, na to aby sme si ich mohli dovoliť - cena pri kúpe Tesly modelu S alebo X je určite celkom vysoká ale model III, ktorý sa bude predávať od budúceho roku sa začína na 35 tisíc dolároch. Áno stále to je dosť, ale to je len vysoká počiatočná investícia. Keď si vezmete, že už nikdy nebudete tankovať a napríklad brzdový systém je prakticky nezničiteľný. Od majiteľa modelu S mám info, že náklady na dobíjanie sú maximálne 20% z ceny, ktorú by vynaložil na tankovanie pohonných hmôt. Takže investícia sa vám o pár rokov totálne vráti, dokonca ušetríte. Čím väčší bude dopyt po takýchto autách tým budú lacnejšie a tým bude viacej dobíjacích staníc a servisných miest. 
  • Nechce sa mi čakať kým sa mi auto nabije, tankovanie je oveľa rýchlejšie a elektromobily majú o polovicu menší dojazd ako spaľovacie motory - dojazd síce menší je, ale viete si predstaviť, že sedíte bez pauzy v kuse 10 hodín v aute bez zastavenia? Takzvané Super chargre, ktorých sú tisíce po celom svete a stále exponenciálne pribúdajú, vám dobijú vašu Teslu za 20 minút. To je po piatich hodinách strávených v aute zanedbateľná prestávka. Častokrát sa mi stane, že stojíme na benzínkach aj dlhšie a samozrejme pokrokom technológie sa výdrž neustále zvyšuje.
  • Šoférovanie mám rád a nechcem sa ho vzdať - to je síce pekné, ale pokroku sa nevyhneme a dúfam, že vám je jasné, že my ľudia sme kameň úrazu pri dopravných nehodách. Takže v budúcnosti, či sa vám to páči alebo nie, si zašoférujete maximálne na okruhoch alebo na vedľajších cestách, na ktorých to bude povolené. Podľa mňa to bude ešte väčšia sranda, pretože to bude vyslovene slúžiť na rekreáciu a človek sa tam vyšantí oveľa viacej ako na ceste plnej ľudí, iných áut a predpisov.
  • Nedôverujem technológií na toľko, aby som jej zveril môj život - áno, veľa ľudí má strach alebo fóbiu sadnúť si do auta, ktoré nemá ľudského šoféra. Klamať si nebudeme, dopravné nehody budú vždy, ale keď všetky autá budú bez človekovodičov a budú prepojenie medzi sebou, budú vedieť kam ide, ako rýchlo, kde odbočím alebo ako je ďaleko, pravdepodobnosť nehody sa minimalizuje. Cestná doprava je najrizikovejší spôsob dopravy práve kvôli nám ľudom. Nedávame to proste a technológia to dá lepšie ako my. Ako môžete vidieť vo videu dolu, keď nastane absolútna autonómia nebudeme potrebovať ani semafore na križovatkách. Maximálne pre chodcov, pretože oni slúžia len nám, nie autám.
  • Ktokoľvek môže softvér v aute hacknúť a dovidenia - vážne? Toto je váš argument? :D Ktokoľvek môže hacknúť počítače letových dispečerov a hrať sudoku s koordináciami. Ktokoľvek môže hacknúť banky, peňažné inštitúcie, fondy sociálne siete a celý internet. Ako často sa dejú tieto veci? A ešte k tomu keď ide o ľudské životy, ochrana bude o to dôkladnejšia. Veď premýšľajme aj racionálne ľudia. 
  • Momentálne na to nie je trh a táto technológia bude dostupná až za veľa rokov - verte či nie, počul som aj takéto tvrdenie a hoci to veľa ľudí ani netuší, ale táto doba už nastala! Každá väčšia automobilka už má vo svojich automobiloch zabudovanú akúsi formu automatického šoférovania, či to je už len obyčajný tempomat, ktorý sa vie držať vo svojom pruhu, cez samostatné parkovanie, až po kompletné autonómne šoférovanie. Odhad Elona Muska, CEO Tesla Motors, je že takéto autá tu budú do dvoch rokov aj to len kvôli regulátorom a legislatívnemu procesu, ktorý to všetko naťahuje. 
A teraz pozor, pre tých, čo stále neveria. Neviem, či ste niekedy počuli o takej firmičke, ktorá sa volá Uber, no títo blázni už tento mesiac rozbiehajú v Pittsburghu obrovský projekt áut bez šoférov. Uber sa spojil s Volvom, ktorý im dodal asi 100 modelov XC90, ktoré sú nabalené najnovšími senzormi a snímačmi a tieto autá sa už ,..áno.. tento mesiac budú šoférovať kompletne samé po Pittsburghu. Samozrejme je to obrovský a riskantný experiment, ale majú to premyslené. Vpredu bude sedieť za volantom, človek, ktorý bude dávať pozor a v prípade potreby prevezme kontrolu a vedľa neho bude inžinier, ktorý bude zbierať množstvo cenných dát. Vy si len sadnete dozadu, pomocou videa budete oboznámení, že čo sa deje a vyskúšate si aké to je, odviesť sa strojom. A tým, že to je len pokus budete to mať zadarminko. A ešte raz zdôrazňujem. To sa deje tento mesiac.
V skratke, ak neviete, čo je Uber, je to prakticky aplikácia, ktorú máte vo svojom telefóne a buď ste v pozícií šoféra, majiteľa auta alebo toho kto sa ním chce odviesť. Títo ľudia nie sú licencovaní taxikári a preto Uber dostáva na to celkom sódu, ale ja už nič iné ani nepoužívam. Prešiel som si Liftagom a Jetax a Modrý Andel a Taxify a hoci čo a hoci som chcel podporovať tieto lokálne firmy, na Uber sa to proste neťahá. Aplikácia funguje klasicky na hodnoteniach, takže každý šofér ma nejaké a môžete sa rozhodnúť, či s ním chcete ísť, ale čo veľa ľudí nevie, že aj ako pasažieri dostávate hodnotenie. Môžete si ho kuknúť cez Help -> Account -> Rattings -> I'd like to know my rating. Takže, keď budeš debko sa neodvezieš. Ďalej je super, že môžete zdieľať vašu trasu s niekým ďalším, kto vás vidí na mapke alebo dokonca aj kliknúť na Fare Split a cena jazdy sa rozdelí medzi pasažierov, to je super. Nevýhoda je, že síce sa chvastajú ako zlacneli v Prahe ceny, ale dosť často sa mi stane, že mi vyskočí upozornenie, že je veľký dopyt tak sme dočasne zvýšili ceny. Stále sú, ale na veľmi dobrej úrovni, vidím trasu, vidím odhad ceny nemusím nikam volať. Skúste to.
obrazok je Volvo XC90 co bude jazdiť po Pittsburghu
video je niečo o našej gramblavosti

4 komentáre:

  1. Áno, som tiež veľkým fanúšikom všetkých nových elektrických vozidiel, a najmä Tesla, je veľmi nešťastné, že ešte neboli oficiálne dovezené na Slovensko. Ale aby ste boli úprimní a infraštruktúra zatiaľ nie je zvlášť relevantná, ak ju porovnáte s rovnakým Nemeckom alebo Holandskom. Áno, povedzme, aj ťažko dostupné sú aj náhradné diely pre bežné autá v niektorých karpatských regiónoch, je dobré, že viem, že táto stránka je http://bit.ly/2FjOsBC , kde môžem bezpečne objednať akúkoľvek náhradnú časť a rýchlo ju dostať poštou.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Single Date call girls service in Gurgaon is a well-known name in the domain of outcall Escorts services. You don’t need to come to our Gurgaon call girls services, we’ll send our Call Girls to you at your door in Gurgaon! We best in-call Gurgaon escorts Agency to provide independent Escorts services to your hotel room, home, office, or any special venue. Our VIP Escorts in Gurgaon are the ideal adults to any specific moment, night party, or corporate event.

    Call girl in Gurgaon
    Best Call girl in Gurgaon
    Best Call girl Service in Gurgaon
    Call girl in Sikanderpur
    Best Call girl in Sushant lok
    Call girl in Haridwar
    Call girl in iffco chock
    High Profile call girl in Delhi
    Independent call girl in Delhi
    Call girl in Gurgaon

    OdpovedaťOdstrániť